JohnPietRome.reismee.nl

Dag 19

Dag 19, vrijdag 11 september:

Vanavond nog laat met John gebeld en uitgebreid de route voor de komende dagen door genomen. Hij gaat via het Luxemburgse Radwegennetz (PC20) naar Niederwampach en gaat dan via de Fietsroute de Groene Weg, door de Ardennen, naar Maastricht. Vanmorgen, na een uitgebreid ontbijt, vertrokken uit Saarbrug naar Konz aan de “Mosel” Vandaar langs de rivier naar Oberbillig (waar wij verleden jaar geslapen hebben) en toen met de pont over naar Wasserbillig in Luxemburg. Vandaar is hij via de PC3 en oa Rosport, Echtenach, Bollendorf, Reisdorf en Diekirch naar Ettelbruck gereden. John had gehoopt onderweg zijn tas te kunnen vullen maar heeft in Ettelbruck eerst maar een Supermarkt opgezocht. Van Ettelbruck (centrum) was het moeilijk om weer op de route te komen, maar is toen via de PC16 en oa Niederfeulen naar Bourscheid gereden en heeft daar om 17:30 een kamer gevonden. Het was een mooie rit van 91 km, prima fietsweer en door een mooi en afwisselend landschap met regelmatig en vooral het laatste stuk naar Bourscheid pittige klimmetjes. Maar John zijn spieren zijn al zodanig gestaald dat hij 10% al een peulenschilletje vindt.

Gerrit de Vries

Piet, mijn complimenten en alle respect voor je inspanningen om een goed reisverslag te maken gelardeerd met prachtige foto's ondanks dat jezelf vroegtijdig moest afhaken. (maar volgend jaar is de herkansing) groetjes fietsvriend Gerrit

Nico Tervoort

Heel knap en dapper John , Meer woorden heb ik er niet voor ! Gr Nico

bieneke

John, wat een topper ben je toch....om even een woordspeling op je achternaam te maken; het is nietniks wat je zo in je eentje presteert, vooral omdat het van het ene op het andere moment improviseren werd....
Goed, dat je iedere avond even een update geeft, zodat piet ons op de hoogte kan houden, want man,man, ik doe het je niet na!
Liefs, Ronald en Bieneke