JohnPietRome.reismee.nl

Dag 05

Dag 05, 28 augustus: van D?ren naar Remagen aan de Rijn.

Vanmorgen in het hotel een prima ontbijt genoten en nadat we de kettingen van fiets hadden gesmeerd zaten we om 9:15 op de fiets. Het weer was prima, wel wat bewolkt maar regelmatig zon en weinig wind. Deze etape ging door een weids landschap met op de achtergrond de uitlopers van de Eifel. Veel mais, aardappelen, groenten en grote aardbeien velden. Op één zo'n veld telden we zo'n 80 jonge vrouwen die bezig waren de aardbeien te plukken. Zo te zien waren het allemaal Oost Europeanen. Ook een paar leuke kastelen bekeken. De eerste al op zon 7 km in Niederau en in Miel het gelijknamige "Schlo£" met vele mooie bijgebouwen en uiteraard in iedere plaats een grote kerk.Verder ging de etape via Morenhoven, L?ftelberg, Villip, Werthhoven en Oedingen naar Remagen. Na Oedingen kregen we, nadat we een aantal klimmetjes hadden gehad, een snelle afdaling van ruim 2 km naar de Rijn. O ja....., na zo'n 10 km zagen we bij een huis een wasgelegenheid en hebben daar gevraagd of we fietsen mochten afspoelen Datwas goed en toen ze klaar waren zei John: "ze glimmen weer als snotterbellen in de maneschijn". Bij Remagen hebben we het Informatiekantoor opgezocht en hebben daar een overnachting geregeld in pension Burghardt. We werden hartelijk door de 82 jarige uitbaatster ontvangen, maar eerlijk gezegd, het heeft niet over. Op het moment dat ik dit schrijf hebben John en ik heerlijk gegeten op de boulevard van Remagen.

Gerrit de Vries

Bent nog net niet die brucke gepaseerd die in WO2 zo belangrijk was maar dat zien jullie morgenochtend wel als je verder de boulevard affietst naar Koblenz. Veel plezier morgen naar st'Goar?

Corrie

ik zie alleen maar John op de foto .neemt hij nooit een foto van jou.

jan en cobie

Mooi dat je de omgeving zo ziet veranderen, we genieten van jullie verhalen en foto's. Wel bakken regen gehad, lijkt ons best pittig. Wij bleven gelukkig gewoon drijven!
Groeten en succes!!

Corrie

ik hoop dat alles goed gaat op jullie vervolgreis.liefs corrie. Xx

Christien

Super hoor! Leuke verhalen, heel veel fietsplezier!

Ma .h

zondag morgen.
Piet enJohn,.Wat jammer dat dit nu gebeurt,
Het ging zo goed.maar houw de moet er in,
Er komt een tijd dat het wel goed gaat.veel liefs
Xx van mamme.

Pietje Visser(flowerpowerkoor)

Hoi John en Piet,
Ik zie en lees dat jullie al veel mooie dingen hebben gezien hebben, en alle weertypes hebben jullie nu volgens mij al gehad.
Veel plezier verder, en zo nu en dan ff zingen he onder het fietsen John, want die stem missen we wel, en die moet goed blijven natuurlijk :-)
Hartelijke groet, Pietje Visser.

Jan Vogel

Hoi John en Piet, zet em op. Ik vind het knap wat jullie presteren. Ooit hoop ik ook nog eens zo'n uitdaging te gaan doen

Monique

Piet, wat ontzettend jammer dat je niet verder kunt! Niet alleen lichamelijk klote, maar ook een flinke geestelijke domper lijkt me. Heel veel sterkte en hoop dat alles helemaal herstelt.
John, veel succes met de tocht. Snap dat je doorgaat als je je er zo hebt verheugd.

AAT en JANNY SCHILPEROORT

Leuk die berichtjes. We lezen regelmatig jullie verslag en wensen jullie heel veel fiersplezier

Marijke en Jan

Lees net een e-mail van Ankie met het vervelende nieuws dat Piet niet meer door kan. Balen, zeg! We wensen Piet een spoedig herstel en petje af voor jou, John, omdat je in je eentje verder gaat. Wij hopen dat het Piet lukt om toch af en toe wat over de reis op de blog te zetten, zodat wij (alle trouwe volgers) toch een beetje met John mee kunnen blijven reizen!

Gerrit de Vries

Na de verontrustende berichten hierboven heb ik vanavond het huisnr. van Piet gebeld om Corry te vragen wat er aan de hand is maar......Piet nam op. Wat was ik blij dat ik hem aan de lijn kreeg, hij is weer thuis. Zit als langeafstand fietser toch altijd een beetje in over medefietsers die oppad zijn. Gaat inmiddels weer goed met Piet.