JohnPietRome.reismee.nl

Dag 21

Dag 21, zondag 13 september:

Nee…., John is ’s morgens niet één van vroeg weg en het was dan ook al 9:30 toen hij op de fiets zat. John en ik hadden het de avond er voor er nog over gehad om van Vielsalm eerst naar Luik te rijden en dan bij de Maas langs naar Maastricht. Maar hi is toch van gedachten veranderd en heeft het traject van de “Groene Weg”” gevolgd. Van hotel Taverne in Vielsalm via oa. Stavelot, Spa, Jalhay, Dolhain, Clermont, ’s Gravenvoeren, Mesch en Gronsveld naar Maastricht. Een hele mooie tocht die wij samen in 2014 ook hebben gereden. Het was ideaal weer: ’s morgen bewolkt maar droog en in de loop van de middag begon het zonnetje te schijnen. Het liep allemaal voorspoedig, wel behoorlijk heuvelachtig met een paar pittige klimmen, maar na zo’n 100 km kon hij zich in laten schrijven in hotel Beez in het centrum van Maastricht. Verleden jaar hebben John en ik in het zelfde hotel gezeten, maar toen heette het “Hotel Holla”. Na zich te hebben opgefrist, even de stad in voor een lekkere pasta en morgen over mooie fietspaden richting huis.