JohnPietRome.reismee.nl

Dag 12

Dag 12, vrijdag 4 september:

Vanavond met John gebeld. Vandaag is hij van Altdorf via o.a. Mossingen, Gammertingen en Veringenstadt naar Sigmaringen gereden en zit nu zo’n 50 km van het Bodenmeer af. Een rit van zo’n 100 km, bij prachtig zonnig weer, door een mooi landschap en natuurgebied. Heeft onderweg een paar pittige klimmetjes gehad met een stijging van 200 naar 658 meter en hij moest toen ook gebruik maken van de kleinste versnelling. Tegen de avond heeft hij onderdak gevonden in Gasthaus Traube in Sigmaringen, een kamer voor 45 euro en heeft daarna voor 16 euro nog even lekker van een bord spaghetti en het salade buffet genoten. Morgen zal hij eerst een kaart van Zuid Duitsland kopen, rijdt dan naar het Bodenmeer en beslist daar welke route hij naar huis neemt. Hij vermaakt zich prima, maar vindt het wel wat stil om hem heen.

jan en cobie

Heel jammer dat het anders loopt, maar er valt nog genoeg te genieten gelukkig. We vergelijken het maar met zeilen: uitvaren of niet, zo'n beslissing ligt voor iedereen anders, en achteraf... ja daar kun je nog lang over doorpraten. Daar willen we vast alles over horen! Goed bezig John, goede tocht, veel fietsplezier en tot gauw.

bieneke

mooi om te zien, dat John er het beste van maakt, ook dat Piet er verslag van houdt...Ik vind het jammer dat ik geen ludieke/ sarcastische opmerkingen kan plaatsen, daar is de situatie niet naar... Ik wil John wel een groot compliment maken voor zijn doorzettingsvermogen. Daarnaast heel veel dank voor de goede zorgen voor mijn pappe!

Gerrit de Vries

Sigmaringen ligt op Ring 2 van Europafietsers. Rechtsaf gaat naar Basel, linksaf naar Regensburg. Via Regensburg waar Piet al eens naar toe is gefietst loopt een route terug naar NL. Als je van Bregenz doorfietst kun je ook via de Bodenseeradweg naar Stein Am Rhein en dan via de Rheintalradweg naar Basel. Als je ring 2 verder westwaards volgt kom je in Marnay (Fr) waar de groeneroute naar Maastricht loopt.

Henny

Leuk om de belevenissen van John te lezen. en wat fijn dat hij mooi weer heeft gehad. Dat, terwijl het in Nederland al een paar dagen regenachtig is. Wie weet wordt de terugreis ook stralend. handig dat Gerrit de Vries zoveel routes kent. Er is dus nog genoeg keuze. veel plezier John

Henny

Hele mooie foto's, John.

Ankie

Prachtige plaatjes lieverd! Ondanks dat je dat vele geklets en gesnurk van Piet mist, likt het een prachtige tocht!
Zet'm op!! Ik vind het knap van je hoor.
Nu toch maar lekker genieten en volgens jaar misschien weer gezellig met Piet. Of Mij!?
Dikke knuffel xx@@

Ma.

Lieve john.
Wat een kan het al raar gaan,zo gaan je vroolijk weg,
En dan ga jealleen verder.Piet zijn fluitje ging staken.
En dan gaat het niet meer.John geniet er van,en laat
Jouw fluitje het goed doen. Liefs van ma.????????????????????