JohnPietRome.reismee.nl

Dag 16

Dag 16, dinsdag 8 september:

Kon vanavond John maar moeilijk te pakken te krijgen, constant een ingesproken bandje en de in gesprektoon. Later bleek dat hij nogal lang met Ankie heeft zitten kleppen. Zou het heimwee zijn? Maar tegen 22:00 kreeg ik John aan de lijn en vertelde hij dat het een zware dag was geweest. Vanmorgen om 9:10 vetrokken uit Freudenstadt en via Achern naar Rheinau-Freistett. In Rheinau-Fr. Is hij verkeerd gereden. Hij had rechtdoor over de Rijn gewild, richting Haguenau, maar is links afgeslagen en kwam uit in Kehl onder Strasbourg. Is toen de Rijn overgestoken en moest dwars door Strasbourg, een wereld stad, enorm druk en nergens richtingsborden. Uiteindelijk is hij op de zon richting het noorden gereden en heeft hij toch de weg naar Haguenau gevonden. Maar gezien de tijd wilde hij wel ergens onderdak vinden. Maar dat viel niet mee. In alle plaatsen waar hij doorheen kwam, waren de hotels gesloten of vol. Uiteindelijk heeft hij van iemand een adres gekregen in de buurt van Kriegsheim/Rottelsheim waar hij een appartement kon krijgen. Het was dan ook al 19:15 toen hij eindelijk onderdak had. Maar……….., had nog niets gegeten en de tas was leeg. De eigenares van het appartement heeft geprobeerd een pizza voor hem te bestellen maar dat lukte niet. Uiteindelijk heeft ze toen maar voor John iets klaargemaakt: brood, tomaten, ui, brie, salami en iets van geperst vlees met iets glibberigs er omheen. Maar als je honger hebt (en John heeft een goede eetlust) smaakt het gouw goed! De rit op zich was zeer afwisselend: door het prachtig “Nationalpark Schwarzwald”(geen plaats aanduiding, waar hij op goed geluk maar een richting koos), drukke wegen met veel vrachtverkeer, de drukke stad met veel vragen en zoeken en dan onderweg de nodige klimmen waarbij vaak de kleinste versnelling werd opgezocht. Maar wel zoals John zei: “een groot avontuur”. Morgen probeert hij bij de rivier de Saar te komen en die dan te volgen naar Luxemburg.

Sonja Voigt

Piet dat glibberige vlees , was SĂĽlze, of Aspik misschien zeg je dat meer,dat is vlees in Gelatine. Groetjes van Sonja

Gerrit de Vries

De noord Vogezen waar John is is ook erg mooi. Komt morgen vermoedelijk langs Niederbronn les Bain een kuhrort opweg naar Saarbrucken.

Ria en Johan

Sorry John, dat wij niet wat vaker reageren op jou mooie tochten maar we volgen het wel hoor. Knappe prestatie zo alleen en dan vaak zo zoeken als het niet goed wordt aangegeven. Je geniet wel van de mooie stukken en dat is belangrijk. Veel succes maar weer. Liefs , Johan en Ria.

jan en cobie

Mooie foto's John! Wat je beleeft komt goed over, mooi dat Piet je hierbij ondersteunt. Enne.. gewoon doorgaan hé. Het zal toch ook wel eens wat beter worden met de richtingborden? Hier in Nederland zijn we natuurlijk verwend op dat punt. We houden het kort want anders kom je niet aan fietsen toe. Hou vol en geniet ervan!!!!

Ankie

Grappig dat John een soort geperst vlees met glibberig spul eromheen eet. Dat doet ie thuis niet hoor! ;-))
Maar ja, de vrouw had John al gewaarschuwd dat de pizza die ze ging bestellen wel groot was. Nou daar had John wel oren naar. Kon niet groot genoeg zijn! De speekselklieren waren al aardig geactiveerd denk ik, Ha Ha !
Als je dan niet al te veel rauwkost en wat andere dingetjes krijgt, eet je natuurlijk alles.
Goed hoor John!
Veel plezier weer morgen!
xx@@Ankie

Nico Tervoort

Poe poe John , Je ben wel een door douwer hoor .
Gelukkig dat de zon nog scheen en jij hem kon volgen .
Knap hoor . Nu maar op richting Luxemburg .
John In gedachten Fiets ik met je mee , Maar ben nu al moe .Sterkte en goede Fietstocht verder . Het ga je goed !!!

En de groeten aan Ankie en Piet

Pietje Visser(flowerpowerkoor)

Hoi John,
Wat knap van je dat je zo'n doorzetter bent na zoveel tegenslag ! Veel succes me je verdere terugreis ! Zet hem op !
Piet, Beterschap toegewenst !
Hartelijke groeten, Pietje Visser.

Ma.

Hallo John.
Ik volg al je verhalen,en de leuke foto.
Ik wens je nog mooie dagen toe.
En kom gezond weer terug.xx liefs Ma.