JohnPietRome.reismee.nl

Dag 17-18

Dag 17 en 18, woensdag 9 en donderdag 10 september:

Het lukte me niet om John woensdagavond te pakken te krijgen. Later bleek dat er iets mis was met de instelling van zijn smartphone en dat er geen verbinding met het netwerk mogelijk was. Gisteravond laat kreeg ik hem eindelijk te pakken. Woensdag is hij vanuit Kriegsheim/Rottelsheim vertrokken en is voor Haguenau links af geslagen en is oa via Pfaffenhoffen, Wiimenau, Goetzenbruck, Iemberg en Rohrbach-lès-Bitche en door de Vogezen, naar Sarreguemines aan de Saar gereden. Die dag was het prima weer, een afwisselende rit van 85 km over een mooi glooiend landschap met regelmatig een pittig klimmetje. In Sarreguemine aangekomen was het zoeken naar een kamer en is hij uiteindelijk om 17:15 in het chauffeurshotel “Brit” terecht gekomen. De volgende morgen is hij om 9:15 vertrokken en heeft eerst in Sarreguemine een telefoonwinkel opgezocht en daar heeft men de instelling van zijn telefoon weer aangepast. Het was dan ook al over 10:00 dat hij eindelijk weer op de fiets zat en het “Radpad” langs de Saar opzocht. Die dag een mooie rit langs de Saar met veel sluizen en zo nu en dan toch nog behoorlijk klimmen. Via: oa. Grosbliederstroff, Saarbrucken, Rehlingen en Saarschleifer kwam hij om 18:30 aan in Saarburg. Op het laatste stuk naar Saarburg ontmoette John een Nederlands echtpaar die ook op de fiets naar Saarburg reden en ze besloten samen op te rijden. Maar zei hij: “had ik het maar nooit gedaan, het schoot niet op en we hadden ook nog een behoorlijke klim van zo’n 10%”. In Saarburg aangekomen (na 109 km) was het eerste hotel (69 euro) hem te duur, een oude man die voor een pension zat vroeg 60 euro, ook te duur, even later werd hij doorverwezen naar een Gasthaus en heeft daar een kamer gekregen voor 39 euro. Hij geniet nog steeds met volle teugen en vindt het “een groot avontuur”. Vandaag (vrijdag) rijdt hij naar Konz aan de Moezel en slaat dan links af naar Oberbillig om daar met de pont over te steken en dan door Luxemburg te gaan. In Oberbillig hebben wij verleden jaar op onze tocht door Luxemburg nog overnacht.