JohnPietRome.reismee.nl

Dag 20

Dag 20, zaterdag 12 september:

Omdat John regelmatig nogal moeilijk bereikbaar is, hebben we afgesproken dat John mij belt wanneer het hem past om de dag even door te nemen. Gisteravond was het al even over 22:00 toen hij belde. Hij vertelde dat het een moeilijke dag was met veel zoeken en vragen, regelmatig verkeerd rijden en wisselvallig weer, bewolkt, zon en regen. Het kon wel beter! Het begon ’s morgens al bij het ontbijt. Het hele hotel zat vol met motorrijders en er was bij het ontbijt geen doorkomen aan. Het was dan ook al 9:30 dat hij eindelijk zijn tassen aan de fiets kon hangen en op pad kon gaan. Het eerste stuk van Bourscheid via Goebelsmuhle, Bockholtz naar Wiltz ging prima. We veel klimmen en dalen, maar redelijk goed te vinden. In Wiltz ging het helemaal mis. Op een gegeven moment zag hij een bord richting Bastogne, maar belande hij na een aantal kilometers op de snelweg. Weer terug, veel vragen en uiteindelijk vond hij te route weer. Via Niederwampach, Oberwampach en Tavigny naar Cherain. Na Cherain ging het weer mis en kon hij met geen mogelijkheid de plaatsen vinden die ik hem had opgegeven. Ook in al die plaatsen geen hotel o.i.d. te vinden. Wel werd hem gezegd dat hij in Vielsalm, zo’n 14 km verder, goede kans had een hotel te vinden. Dus op weg naar Vielsalm. Inmiddels was het begonnen te regen en de regen ging over in onweer en een hoosbui. In Vielsalm het eerste en beste hotel ingedoken maar helaas…., vol! Men heeft daar voor hem rondgebeld en vond uiteindelijk een hotelletje waar hij voor 70 euro een kamer kon krijgen. Het hotel stelt niets voor. Wel schoon, maar oude rommel met gordijnen die John in de jaren 70 weg heeft gedaan en die ze daar neer hebben gehangen. Het was dan ook al 20:00 toen hij, nat en koud, op zijn kamer zat en nog moest douchen en eten. Totaal heeft hij die dag 92 km gereden, waarvan heel veel verkeerd. Morgen op weg naar Maastricht. Maar………, hij vindt het nog steeds leuk, maar wel de volgende keer met betere kaarten en navigatie!

Nico Tervooort

Hoi John , toch weer knap gedaan , De snelweg , Ja wel sneller toch !! Grapje . Heb je geen Tomtommetje mee . Die kan je toch ok op een Fiets Programma zetten . Of Heb ik het mis .
Maar nog steets heel moedig zulke lange stukken in je eentje , Kan er niet een getraind iemand even Nou Ja even Aansluiten Gezellig met z'n tweeën terug of zo . Ik zeg ook maar wat hoor . Dapper John !!1 Gr Nico en een Kus van Ankie Toe

Ankie

Wat een kanjer ben je toch he! Niet uit het veld te slaan, of beter: niet van de weg af te slaan!
Vandaag waarschijnlijk weer in Nederland: goed aangegeven, bekend gebied.
Volgens mij begin je de stal aal weer een klein beetje te ruiken ;-)). xxxxxx

Janke (FlowerPowerkoor)

Hoi Lieve John

Kom maar gauw terug...hier mooi weer...heerlijk opgetreden in Frederiksoord met een zonnetje...was weer succesvol...
Je bent een kanjer...heb respect voor je..Lieve groet Janke

marijke

Vandaag (13 sept) met niet teveel omzwervingen terug in Nederland?
Veel succes met de laatste loodjes, John!
Waarschijnlijk onder het zingen van "Country road, take me home"?
It's all down-hill from here!